سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی [خدا] برتر از ترس [از خدا [است . [امام صادق علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :7
کل بازدید :35921
تعداد کل یاداشته ها : 79
103/2/12
11:28 ع

بستر اصلی سلامت از خانواده آغاز و به جامعه منتقل می شود


 

  • بستر اصلی سلامت از خانواده آغاز و به جامعه منتقل می شود

    مدرس دانشگاه هاروارد گفت: برطرف کردن تمناهای عاطفی مهم‌ترین عامل تقویت‌کننده سلامت روان جامعه است.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ «سیدمحسن فاطمی» در همایش تقویت بهداشت روان در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه، با اشاره به این‌که بستر اصلی سلامت از خانواده‌ها آغاز می‌شود، گفت: هر چه خانواده‌ها از سلامت بیشتری برخوردار باشند، فضای سلامت محور را در ابعاد مختلف در اجتماع رواج می‌دهند.

    وی خاطرنشان کرد: بستر اصلی سلامت از خانواده آغاز می‌شود و به هر میزان، خانواده‌ها از سلامت بیشتری برخوردار باشند، فضای سلامت محور با ابعاد مختلف در اجتماع، مدرسه، محله و سازمان‌ها بیشتر تحقق خواهد یافت.

    این روان‌شناس با بیان این‌که از دیرباز پژوهشگران مختلف در حوزه ارتباط سلامت، خانواده و اجتماع مطالعه داشته‌اند، تصریح ‌کرد: انواع مختلفی از سبک‌ها در این حوزه مطالعه شده که از جمله آن سبک‌های اضطرابی است، آدم‌هایی که اضطرابی هستند دارای شاخص‌های کاملاً متفاوت با سبک‌های اجتنابی و ایمن هستند و در رفتارهای افراد در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، می‌تواند آثار مختلفی را نشان دهد.

    وی افزود: افراد اضطرابی میل بسیار زیاد به صمیمیت دارند. این افرد به صمیمی‌شدن روی آورده و از آن استقبال می‌کنند. اما زمانی ‌که صمیمی شدند همواره نگران این هستند که در صورت خروج فرد مقابل از رابطه چه خواهد شد و بسیار نگران رفتن آن فرد می‌شوند، بنابراین همواره این اضطراب، تشویش و نگرانی در رفتار آن‌ها مشهود و مشخص است و این افراد در رابطه‌ها بیش از حد نسبت به احساس خطر، حساس و هوشیار هستند. افراد اضطرابی شتاب‌زده عمل کرده و همین امر باعث می‌شود که فعالیت‌ آن‌ها الزاماً درست نباشد.

    مدرس دانشگاه هاروارد خاطرنشان کرد: در مقابل افراد اضطرابی‌، اجتنابی‌ها قرار دارند. این افراد عدم حساسیت نسبت به پاسخ‌های عاطفی نشان می‌دهند و یکی از ویژگی‌های اجتنابی‌ها این است که پیام‌های متناقض می‌دهند و به خاطر این رفتار متناقض، برای فرد مقابل همواره این تشکیک وجود دارد که آیا او مرا دوست دارد یا ندارد. هم‌چنین اجتنابی‌ها در رابطه‌ها هرگز به طرف اطمینان از حضورش را نمی‌دهند و همیشه از یک دیگری، صحبت می‌کنند که معنای آن دیگری این است که تو آن دیگری نیستی.

    وی با بیان ویژگی دلبستگی‌های اجتنابی‌ها، افزود: این افراد احساس بی‌تفاوتی نسبت به احساس طرف مقابل دارند که این امر احساس بی‌معنا بودن به طرف مقابل در رابطه‌های اجتماعی می‌دهد. پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که افراد اضطرابی با اجتنابی‌ها جفت و جور می‌شوند و به‌علل مختلف رفتاری و روان‌شناختی، این افراد با دو ویژگی رفتاری مختلف، همدیگر را پیدا ‌کنند. دلیل این امر این است که اضطرابی‌ها و اجتنابی‌ها، مولفه‌های ذهنی همدیگر را تایید خواهند کرد و چون اجتنابی‌ها پس می‌زنند و بی‌توجهی، اجتناب و استنکاف نشان می‌دهند و اضطرابی‌ها تضرع و التماس بیشتری را نشان می‌دهند.

    وی در ادامه با اشاره به این‌که خانواده در ایجاد سلامت نقش بسزایی دارد، گفت: اضطراب اصلی‌ترین عامل به هم ریختن سلامت جامعه است و در خانواده‌ها با برطرف شدن نیازها، افراد به آرامش ‌می‌رسند و در دسترس بودن‌های عاطفی و برطرف کردن تمناهای عاطفی از مواردی است که در خانواده‌ها باید تأمین شود.

    استاد روان‌شناسی افزود: تمناهای عاطفی مهم‌ترین عامل تقویت‌کننده سلامت است و به هر میزان که تمناهای عاطفی در خانواده پاسخ داده نشود ما در جامعه با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

    در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به این‌که 10 اسفندماه، نخستین مجمع سلامت استان زنجان برگزار شد، گفت: نکته کلیدی و هدف اصلی که این مجمع دنبال می‌کند، مشارکت جامعه در تمام سطوح و در جهت ایجاد و تأمین و ارتقای سلامت است.

    «پرویز قزلباش» افزود: این مجمع با مشارکت ادارات و نهادهای مردمی 149 اولویت را برای تأمین سلامت جامعه در نظر گرفت و از این تعداد 10 اولویت برتر را انتخاب کرد و شعار انسان سالم، سبک زندگی سالم و مشارکت مردمی در نظر گرفته شد.

    وی با بیان این‌که موضوع اجتماعی‌سازی سلامت، بحث جدی است که باید پیگیری شود و این یعنی این‌که ما بتوانیم منابع مختلف از خارج از حوزه سلامت بشناسیم و سازماندهی و توانمند کنیم، افزود: اگر دیروز به‌دنبال ساختن بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی بودیم، امروز با این رویکرد در جهت تعدیل و تغییر شیوه قدم بر می‌داریم.


  
  

سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز (آموزش کامل)


 

  • سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز (آموزش کامل)

    طرز تهیه سبزه پرتقال و نارنج برای عید نوروز

    آموزش کامل و تصویری کاشت سبزه پرتقال و نارنج برای سفره هفت سین که می توانید در ادامه مشاهده کنید. این آموزش برای کاشت و سبز کردن هسته تمامی مرکبات مانند : لیمو ترش، نارنگی، لیمو شیرین و حتی گریپ فروت نیز می باشد.

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروزسبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    سالیانه حجم بسیار زیادی گندم، عدس و … به قیمت تقریبی 60 میلیارد ریال با در نظر گرفتن مصرف منابع آب شیرین و منابع طبیعی به مناسبت عید و برای پاسداشت سنت های نوروز از بین می رود.

    از آنجا که سبزه عید زیبنده سفره هفت سین می‌باشد و نمی توان از آن صرفنظر کرد، انجمن های حامیان سیاره سبز، خانه دوستدار محیط زیست و همیار منابع آب با راه اندازی کمپین “کاشت نهال بلوط به جای سبزه عید” سعی می کنند از هدر رفتن منابع ارزشمند محیط زیست جلوگیری کنند.

    در این طرح ما این مواد را هدر نمی دهیم و به جای کاشت سبزه گندم و عدس، با کاشت بذر های مناسبی، بر سر سفره هفت سین، نهال های کوچک و زیبایی خواهیم داشت که به جای عمر چند روزه، عمر چند صد ساله خواهند داشت و علاوه بر این تامین کننده هوای پاک برای چندین نسل هستند. چه ریشه ای عمیق تر و چه سبزه ای سبز تر و زنده تر از درخت …

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    برای شروع اینکار هسته های نارنج، پرتقال، ‌نارنگی، لیمو و یا حتی بذر درخت بلوط را به مدت 48 ساعت در آب خیس بدهید و سپس در گلدان یا ظرفی که خاک سبک باغچه در آن ریخته اید بکارید اگر میخواهید این کار را انجام بدهید باید از همین روزها شروع کنید تا برای سفره عیدتان نهال های کوچک و زیبایی داشته باشید.

    آموزش سبز کردن تخم مرکبات ( لیمو، نارنج، پرتقال، نارنگی )

    هسته نارنج یا پرتقال یا لیمو را توی آب میذاریم تا 24 ساعت بمونه.

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    بعد 24 ساعت پوست روی هسته را با دقت می کنیم که به مغز دانه آسیبی نرسه.

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    تخم مرکبات پوست کنده را توی آب میذاریم که خشک نشن.

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    تخم ها رو با دقت و مرتب روی خاک گلدون می چینیم. خاک باید سبک باشه. گلدان شما باید در انتهایش سوراخی برای خارج شدن آب داشته باشد تا آبیاری باعث پوسیدگی و فساد آن نگردد.

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    فاصله ها نه خیلی کم و نه اونقدرها زیاد باشه.

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    روی دونه ها رو یه لایه نازک خاک ریخته و با سنگ های ریز می پوشونیم.

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    با اسپری خاک رو خیس می کنیم. دو روز اول روشو پلاستیک بذارین و چند بار آب بدین. سعی کنید گلدان رو در محلی آفتابگیر قرار بدید.

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    دانه ها طی 14 تا 30 روز شروع به جوانه زدن خواهند کرد. کم کم دانه ها سبز می شن و از لابلای سنگ ها میان بیرون و تبدیل به نهال های سبز و زیبایی می شن.

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    جوانه ها کم کم بزرگ خواهند شد و به نهال تبدیل میشوند بعد از 2 سال میتوانید آنها را در بهار به باغچه منتقل کنید دقت داشته باشید که تا سالها ممکن است میوه ندهند اما میتوانید از زیبایی آنها استفاده کنید.

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    تذکر : نکاتی هست که برای نتیجه گیری بهتر قابل توجه هست :

    – یکی اینکه اگه پوست تخم مرکبات رو برای کاشتن بکنید زودتر به نتیجه میرسید

    – دوم اینکه سعی کنید خاک گلدون رو همیشه مرطوب نگه دارید

    – و سوم اینکه مدت زمانی که طول میکشه تا هسته ها جوونه بزنن متفاوته از دو هفته تا یک ماه … پس صبور باشید ??

    البته اگر اینکار را سالیانه و حتی اوایل فصل زمستان شروع کنیم، مسلما جوانه های زودرس تری خواهیم داشت و در روز سیزده بدر که روز طبیعت نامیده شده است خواهیم توانست در کنار یکدیگر نهال های کوچک مان را در دامان طبیعت بکاریم و جنگلی جوان به زمین هدیه کنیم.

    بدین ترتیب خانواده های ایرانی که به دامان طبیعت می‌روند با کاشتن یک نهال کوچک لیمو، نارنج، پرتقال، نارنگی و یا حتی نهال بلوط، جشن طبیعت را برگزار نمایند.

    آموزش تصویری سبز کردن بذر بلوط

    سبزه نارنج، پرتقال و لیمو برای سفره هفت سین نوروز

    با ارسال این مطلب به دوستان و عزیزان تان، شما هم در گسترش این فرهنگ مثبت سهیم باشید
    کمک کنید تا پیامهای مثبت همیشه در جهان جاری باشد و بازتاب آنرا در زندگی تان احساس کنید


  
  

تحلیل رفتن عضلات در سنین بالا با کاهش سیگنال‌های عصبی در ارتباط است


 

  • تحلیل رفتن عضلات در سنین بالا با کاهش سیگنال‌های عصبی در ارتباط است

    بررسی‌ها نشان می‌دهد تحلیل رفتن عضلات در سنین بالا با کاهش سیگنال‌های عصبی مرتبط است.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ متخصصان علوم پزشکی در بررسی علت روندِ طبیعی تحلیل رفتن عضلاتِ پاها در سنین بالا دریافتند از دست رفتن عصب‌ها موجب این وضعیت می‌شود.

    در بررسی انجام گرفته روی 168 مرد، پزشکان انگلیسی مشاهده کردند عصب‌های کنترل کننده پاها تا سن 75 سالگی حدود 30 درصد کاهش می‌یابند.

    با بالا رفتن سن ماهیچه‌ پاها کوچکتر و ضعیف‌تر می‌شود و موجب بروز مشکلاتی در حرکت‌های روزمره همچون بالا و پایین رفتن از پله‌ها و بلند شدن از روی صندلی می‌شود.

    به گفته کارشناسان در نهایت تمامی افراد دچار این وضعیت می‌شوند اما علت دقیق این مشکل مشخص نیست.

    پزشکان انگلیسی اظهار داشتند: به طور معمول در افراد جوان 60 تا 70 هزار عصب وجود دارد که حرکت در پاها را کنترل می‌کند اما تعداد آنها در سنین بالا به طور قابل توجهی تغییر می‌کند.

    به گزارش شبکه خبری بی بی سی، به گفته آنها کاهش شدید عصب‌های کنترل کننده ماهیچه‌ها به این مفهوم است که آنها از بین می‌روند. ماهیچه‌ها نیاز دارند سیگنال‌های صحیحی از سیستم عصبی دریافت کنند که پیام منقبض شدن را به آنها برساند و بدن بتواند حرکت داشته باشد.


  
  

هرگز آبلیمو را با این غذاها نخورید!


 

  • هرگز آبلیمو را با این غذاها نخورید!

    طبق آخرین مطالعاتی که بر روی لیمو و ترکیبات آن انجام شده، معلوم گردیده است که لیمو دارای مواد آنتی اکسیدان می باشد که درموارد متعدد موجب جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی و کنترب سرطان است.

    آب لیمو از نوشیدنی هایی است که خوردن آن توصیه می شود، زیرا خواص و فواید بی شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تاثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت و ساز بدن و…اما اگر نکاتی را در مصرف آب لیمو در نظر نگیریم، ممکن است مضراتی برایمان داشته باشد. لیمو ترش علاوه بر از بین بردن سلول های بد در بدن از بروز انواع ?سرطان نیز جلوگیری می کند. یک عدد لیموی 100 گرمی حاوی 29 کیلو ?‏کالری انرژی است.

    آنچه از فواید لیمو نمی دانید
    لیمو ترش بعلت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی کننده قوی است . حتی اگر در مسافرتها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید . آب ر ا کاملا استرلیزه کرده و میکربهای موجود در آب را از بین می برد . لیمو دارای فیبر بسیار بالایی بوده و در تامین سلامت فرد بسیار مفید است. این میوه همچنین در ?کاهش_چربی، متعادل کردن فشار خون و باز شدن عروق بدن نقش تعیین کننده ای دارد. طعم ترش لیمو به دلیل وجود ماده ای با نام اسید سیتریک است که به هضم غذا کمک می کند. این میوه منبع غنی ویتامین C محسوب می شود. لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود.

    چرا نباید لیمو را با چای بنوشید؟
    توصیه می شود، آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش های شیمیایی موجود در آب لیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان ها افزایش می دهد. آب لیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط کنید و از ریختن آن در چای داغ و…بپرهیزید.

    لیمو با چه غذاهایی ناسازگار است؟
    لیمو با غلات و حبوبی از قبیل گندم، برنج، لوبیا، نخود، عدس، باقلا، لپه، ارزن و همچنین با میوه هایی شامل سیب درختی، موز، انجیر، خرما و میوه های شیرین، گوجه فرنگی، سیب زمینی و بلوط نمی سازد.

    لیمو با چه غذاهایی سازگار است؟
    خوردن لیمو با روغن های مایع نباتی و میوه های روغن دار از قبیل گردو، بادام، فندق، بادام زمینی (پسته شام)، میوه زیتون، نارگیل و همچنین سبزیجاتی مانند: هویج، سالاد کاهو، تره فرنگی، پیاز، چغندر، گل کلم، کلم، کلم قمری، کلم دلمه ای، آندیو، سیر، شلغم، بادنجان، فلفل، رازیانه، مارچوبه، نعناع و انواع کدوها می سازد.

    نکات بسیار مهم درباره آبلیمو
    آب لیمو با گوجه فرنگی سازگار نیست و از طرف دیگر هیچگاه 3 نوع ترشی را با یکدیگر نخورید. آب لیموی کهنه مضر است زیرا تبدیل به اسید های مضر می شود. اگر آب لیمو را نیز در یخچال در صفر درجه هم قرار دهیم طبق نتایج و آزمایشات حاصله پس از 24 ساعت 50% از ویتامین های خود را از دست خواهد داد.

    همچنین در بررسی های به عمل آمده ثابت شده که آب لیمو در هوای متعارف و معمولی به کلی فاقد خاصیت می باشد!

    بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد مخلوط آب لیموترش با نوشیدنی‌های داغ و یا هنگام طبخ غذا موجب اسیدی شدن ماده غذایی می‌شود. همچنین از زمان قاچ کردن لیمو تا استفاده از آن نباید مدت زیادی بگذرد.

    بررسی‌ها نشان می‌دهند اگر چه طعم و مزه‌ی لیمو ترش همانند لیمو شیرین پس از قاچ کردن تغییر نمی‌کند، اما در سطح آن گاز‌هایی آزاد می‌شود که این گازها می‌تواند برای بدن مضر و خطرناک باشند. ویتامین‌های لیمو ترش پس از مدت زمانی از بین می‌روند، پس بهتر است آن را سریعا مصرف کنید.

    گفتنی است، خیلی‌ها عادت دارند آب لیمو ترش را در یخچال نگه داری کنند، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهند استفاده از این آب لیمو ترش بسیار خطرناک است و موجب سمی کردن غذا و از بین بردن ویتامین‌های موجود در غذا می‌شود.

    منبع: الو دکتر


  
  
   1   2      >